OJ!?! Har missat att blogga ser jag...

Hade tänkt att blogga lite varje dag och skriva ner på datorn och sedan lägga upp de, men de gick inte som jag tänkte mig. Men de började bra första dagen.

2009-04-09 20:35

Sitter nu på tåget mellan Lkpg och Mjölby. Tåget var försenat 33 minuter i Nrkpg.
Nu mår ja illa.. Baklänges på tåg med dator i knät. Inge bra. Missar antagligen
gymmet nu pga SJ. kul. Men kom iaf iväg till Ödeshög, känns bra. Tog verkligen
en sista minuten resa. 17.10 beställde jag biljetten, 17.30 gick tåget från Läggesta.
Stressigt värre! Glämde sovsäcken, bajs. Ikväll får man se lite vad som händer, har faktiskt
ingen aning. Antagligen lite kramkalas med mina kära kamrater. Film och mys i soffan me
Linta & Olle kanske.. Den som lever får se. Datorn är inte som den ska.. Den varnar att de
bara är 7% kvar av batteriet, men då måste de vara världens bästa batteri typ. Det är
nämligen 2h 48min kvar. hmm..
/F

Oj, jag glömde blogga resterande del av min resa.. så jag får sammanfatta helt enkelt :P

Torsdag:
Jobba, när ja kommer hem köper jag en sistaminuten biljett som avgår från Läggesta 20 minuter senare. Stressa gärnet, har inte börjat packa.. Men jag hinner med tåget :) När ja kommer fram till Mjölby stod Christofer, Simon & Eric på stationen och väntade på mig. Blev en tripp till Mc Donald's för en kopp kaffe. Sen åka till Ödeshög, till min gamla lägenhet där min kära vän Linusson flyttat in. Kändes konstigt att komma in i "min" lägenhet igen efter ca 7 månader.. Men trevligt:) Sen spelade vi FM ett par timmar( jag sov största delen av tiden) för att sedan gå och lägga mig..

Fredag:
Vaknar runt 10 skulle ja tro.. Sätta på en kopp kaffe, för att sedan avnjuta den :) ICA blir nästa stopp, köpa frukost och mat. Frukosten bestod av "GI-Rutan" med vitlöksskinka, mkt fint :) Lunchen(middag) blev hamburgare, med salladsblad som bröd, tomat, bacon & Amerikansk Hamburgerdressing med vitlökssmak. Något av de godaste ja ätit.. Om jag inte minns helt fel så sa Linusson något i stil med " Det var en smak orgasm som heter duga".. Olle vägrade springa med mig idag, så jag Linusson & Sandra var ute och gick en bit. Kvällen spenderades på Omberg med Linusson, John, Tillmar & sköld. Grillade gryddiga korvar, mkt mumsigt. Sen åkte jag hem och sov.

Lördag:
Olle ringde tidigt denna morgon ( runt 10.30), detta var inte uppskattat av oss. Men det var ju trevligt att han ringde ändå, så att vi skulle vara förberedda för kvällens aktiviteter. Annars var aftermiddagen rätt seg, mkt kaffe & FM. Vid 16 tjatar dom på oss att de är dags att komma bort till John, för att vi ska börja grilla. När vi kommer dit så visar det sig att inte en kotte är där, förutom John som sitter på toa. Så all stress helt i onödan. Men kvällen blev rätt trevlig ändå. Grillade fläskkarre och hade en fin sallad till, grillade även sparris vilket var riktigt gott :) Satt ute till kl 01 ungefär, sista timmarna spenderades under en filt, blev lite kallt kanske :)

Söndag:
Somnade i John säng. Blev väckt hela tiden av hans hund Taggen. Kände att jag ville hoppa på honom ca 25 gånger den natten.. Men iaf.. Ringde Linusson, han va JÄTTEbakis, rätt kul eftersom han absolut inte skulle dricka något, men slutade med att han blev apfull :) haha.. Kaffe & frukost hos linusson.. Sen blev vi supersugna på fotboll, så kollade runt lite och det var flera som var sugna. Så vi lirade ca 1.5 timme.. Åkte hem, åt dinkelpasta & kötbullar.. Spelade fotboll 1 timme till, med nya människor.. Sjukt kul :) Sen springa en stund med Olle, va 30 mintuer.. För att sedan gymma 1 timme.. Hurtig dag kan man säga :) Kvällen avslutades med poker hemma hos Olle.. 7 pers.. åkte ut som nr 5.. Kul, för har inte spelat livepoker på så länge. Var hemma ca 03, somnade direkt typ.

Måndag:
Vaknar upp, mår skit.. Hela min mage har typ kollapsat.. mår illa, sitter på toa typ 2ggr/h.. Försöker äta, spyr nästan när ja ser maten.. hur ska detta gå när jag ska sitta på ett tåg i 3.5 timme? inge kul alls.. vi vaknade vid 11.. gick och la mig 11.30, gick upp en sväng vid 12.30, försökte äta, gick å la mig igen.. Sov till 15, packade väskorna, John skjutsa mig till Mjölby, går på tåget. Inga sittplatser på pendeln till linköping, MEN, jag mår iaf bättre. Tåget från linköping till Södertäje va ett riktigt skönt tåg, och de fanns eluttag till datorn :) Film på hela vägen, så resan gick fort. Mår ille igen när jag kommer hem. Lyckas iaf få i mig lite mat innan ja somnar.. Känner att de blir lite bättre..

Tisdag:
Mår riktigt illa på morgonen, rapar typ ruttna ägg och magen känns helt uppsvullen. Inge kul. Ringer och sjukanmäler mig på jobbet. Sover till 13, riktigt sköönt :) Men mår inge bättre tyvärr :(  Idag har jag nästan legat i sängen hela dagen, inte gjort något vettigt allt. Åt lite klyftpotatis med sås, riktigt gott :) Kvällen bestod av att se på fotboll, Liverpool - Chelsea.. En på förhand omöjlig uppgift, men vilken match de blev.. Chelsea hade ledning med 3-1 inför matchen, men Liverpool gjorde både 1-0 och 2-0.. Men sen började det tråkiga, Chelsea gjorde 3 raka mål.. 3-2(6-4 totalt) var inge kul alls, men då kom 2 smällar på 2 minuter.. Men tyvärr räckte det inte hela vägen, matchen slutade 4-4.

Slutligen på detta veckoblogginlägg så måste jag lägga in en underbar låt!!


Kommentarer
Postat av: Linusson

Saftigt inlägg. Fnissade lite ett par gånger :P



Och låten är en kandidat till Linussons Sommarhits 2009.

2009-04-15 @ 00:10:40
Postat av: Maria

Hej Fredrik! Fin blogg - har inte läst allt men en del! Såg de fina bilderna på våfflorna! Jag vill oxå ha RIKTIGA våfflor! har inte fått i mig det än i år. Ska fråga mamma tror jag :) Hur går det med träningen? Hoppas allt är bra och kom ihåg att jag nu vet var jag kan spionera på vad du gör ;) kram/ maria

2009-04-15 @ 14:26:10
Postat av: Linusson

Dåligt med uppdateringar tycker jag!

2009-04-16 @ 19:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0