Morötter & Bubbelvatten = Lyckad personalfest?

Vad behöver jag för att ha kul på en personalfest?
Singstar
ÖL
Vin
Sprit
God mat
Dansa till kass musik
Två morötter
En flaska hemmagjort bubbelvatten med 5cm skuren gurka
Trevligt sällskap.

Jag hade väldigt trevligt igår kväll när de var dags för min livs första personalfest. Det finns säkert dom som tyckte att jag var tråkig och torr. Men jag tål verkligen inte Singstar, och jag tål inte att dansa till musik jag inte tycker om. Men jag kan faktiskt erkänna att jag totalvägrade pga att det är ganska kul att retas ;)

Kvällen började med ett glas skumpa, eller för vissa BubblatGurkVatten. Vi skålade och satte oss vid bordet. Bordsplaceringen var smart utsatt där dom olika avdelningarna blandades ut på platserna. Sen kom den goda(luktade iaf gott) maten in, om jag inte minns fel så var det potatisgratäng och kassler, men jag kan ha fel eftersom jag försökte undvika att titta på maten. Själv satt jag med två nyslaktade morötter.

Kvällen fortsatte med singstar, vilket var helt okej, eftersom jag inte såg tv:n och kopplade bort dom som sjöng. Själv satt jag och pratade med mina trevliga arbetskamrater. Sen sammanfattar jag kvällen med Dans & Hemfärd, för mer behövs inte sägas.. Eller det jag kan tillägga är att jag tydligen är en "dröm svärson", bara tacka och ta emot :)

Lördag! Jippie!

Nu kanske ni undrar varför det är jippie, men det ska jag tala om för er. För idag åt jag frukost för första gången på tre hela veckor. Steg upp klockan åtta(ganska starkt eftersom jag kröp ner i sängen klockan nolltvå kvällen innan) gick ner till köket, plockade fram två ägg och sex skivor BACON!!! Vad jag har längtat, något finare än bacon har nog ingen människa någonsin skådat.

När klockan börjar närma sig nollniotrettio så var det dags att ge sig av till "Idrottskonfa". På dagordningen stod ficka och info med konfirmander och föräldrar, mini volleyboll turnering och filmvisning. Filmen vi såg heter Passion of the Christ, första gången jag såg filmen. Riktigt bra, även om jag inte riktigt hänge med i början pga det "dåliga" ljuset. Riktigt obehagliga scener fanns det med i filmen.

Efter filmen så åkte jag hem, och fick en härlig överraskning. Min kära mor hade förberett lasagnen som jag skulle göra när jag kom hem. Inte vilken lasagne som hellst, utan fullkorns plattor, nötfärs, svamp och lök, den vita såsen bestod av keso mixat med vatten. Fatta om den va god! Den lätt godaste lasagnen jag har ätit i hela mitt liv! Sjukt mättande också!

Senare ikväll, om ca sextio minuter så ska jag ut och springa. Har dock inte bestämt mig för vilken distans ännu. tvåkommafyra, tvåkommafem eller trekommafem kilometer. Det får jag avgöra efter femhundra meter ungefär, då vägen delar sig i tre olika alternativ.

Sen kommer kvällen höjdpunkt, fotboll hemma hos Hans! Då tänkte jag lyxa till det med lite paj, fullkornshavregryn, fullkornsdinkelmjöl, smör, hallon och blåbär. Detta serveras med turkisk vaniljyoghurt. Resultatet i matchen komer dock bli tre-ett till ett mycket taggat Portugal. Sverige kommer göra ett-noll efter 17 minuter. Portugal kvitterar i fyrtioåttonde minuten, tar ledningen i åttioåttonde minuten, och utökar i nittiotredje minuten när Sverige gått upp med allt folk på en hörna, som för övrigt Mellberg kommer nicka i ribban. Så nu behöver ni inte se matchen ;)

Då var detta inlägg slut.

eller nej, måste bara berätta att jag hittat min största fobi i livet.. Dragkedjor.. Jag hatar dragkedjor!! När någon drar upp en dragkedja vid halsen på mig så blir jag helt uppstressad och nervös.. usch!

Hare fint alla människor där ute..

/BloggKingen?

Kommentarer
Postat av: susanne

Ja visst var det en rolig fest. Nästa gång ska jag kämpa mer för att få med dig på singstar!! Om du prövar kanske du blir fast!

2009-03-28 @ 19:09:06
URL: http://nanna1974.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Ledsen men du tippade fel på fotbollen, så jag hoppas inte att du satte några pengar på matchen.. Ler.. Ha det gott.. Kram

2009-03-28 @ 23:53:11
URL: http://smulis74.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Singstar, nej aldrig.. Jag är för bra för er..



Fotbollen var bara bra att jag tippade fel, och nej, pengarna kan användas till bättre saker :P

2009-03-29 @ 00:14:24
URL: http://mskii.blogg.se/
Postat av: Mickan

Oj så nyttig du är....man kanske skulle börja bli som du...!



Singstar känns ju ändå som något som skulle passa dig, men de kanske krävs lite alkohol innan du skjunker så lågt...;P



Om du är bloggkungen så är jag bloggdrottningen typ.



KRAM

2009-03-29 @ 11:32:06
URL: http://melander88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0