Söndag, Tv repris dagen.

Veckans tråkigaste dag är ett faktum. Soffan, sängen & tv:n är just nu den bästa vännen. Även datorn är med på ett hörn. Repriser är på tv:n, vilket är rätt bra då jag inte hängde främför tv:n varken Fredag eller Lördag. 5 timmars sömn idag, trött som ett as. 

Men inatt hände något väldigt trevligt. Jag skulle förklara detta det klockan för min käre kamrat, som inte helt oväntat har hårfärgen blond. Hon påstod att man får sova en timme mindre eftersom man ställer fram klockan. Detta stämmer, MEN bara om man ska upp ett visst klockslag. Försökte förklara detta, ungefär såhär:
- om du somnar 00.00 och ska sova 8 timmar en helt vanlig dag, när går du upp?
- 08.00?
- Ja de stämmer. Men om vi nu ska dra fram klockan en timme, men du går å lägger dig 00.00 och ska sova 8 timmar, när går du upp då?
-09.00?
- Japp, men hur många timmar sov du?
-9!
-NEEEJ!

Och så fortsatte det hela natten lång.. Runt 03.30(framdragen tid) få förstod hon... sa hon att hon gjorde iaf..

Annars blev de fotboll igår, åkte hem till Hans N, och tittade... Inte världens bästa match, men kanske världens just nu bästa mittbackspar. Majstorovic va helt sjuk!

Nu ska ja fortsätta med mina repriser, även testa rostade pumpakärnor.. men dom blev lite brända och antagligen ganska salta :P

TjippTjopp jätte plopp..
/TV Mannen

Kommentarer
Postat av: susanne

Veckans tråkigaste dag?! Vad tycker du om måndagar då? är det veckans roligaste dag? Ok, du får ju jobba med mig så på det sättet kan jag förstå att du gillar måndagar, haha.

2009-03-29 @ 17:04:10
URL: http://nanna1974.blogspot.com/
Postat av: kim

Hur vågar du käka pumpakärnor utan mig va?:P och va e de för fel på repriser o en dator nu då;)

2009-03-30 @ 18:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0