Våffeldagen! :)

Hurra Våffeldagen, en dag då man kan svulla oavbrutet utan att skämmas. Så idag slog jag på stort, jag åt TVÅ våfflor, men inte vilka våfflor som hellst, utan "power waffels". Våfflor gjorda på dinkemjöl, havrekli, solrosfrön + lite smått och gott. Dessa våfflor serveras med keso & blåbär. Jag lyckades med bedriften att trycka i mig 2st våfflor, sjukt mättande. Det var som att slänga på nån fullkornsgröt i våffeljärnet. Jag kommer under kvällen att lägga upp bilder på dessa våfflor, måste bara tvinga min bror att lägga in bilderna på hans dator så ja kan sno dom av honom sen.

Annars har min dag varit helt okej. Jobbat 8.30-18.00. Solen har varit framme hela dagen. Har nog lyckats bränna mig lite, eller kanske inte bränna mig, men man känner att huden i ansiktet är lite torr och läpparna svider lite.

Ikväll är de träning som gäller, ska snart ut och ta min 2.4km runda. Tänkte även klocka mig denna gång så jag kan se när jag utvecklas i löpningen. Men ser ni en reflexväst i diket är det antagligen bara jag som tar en paus.

TjippTjopp
/Fredrik






Kommentarer
Postat av: Olle

Låter som ett underbart våffel-recept! Somna bara inte i diket, lätt hänt att man får blåskatarr när det är kallt ute...

2009-03-25 @ 20:10:29
Postat av: Carro

Smakade det som vanliga våfflor då?

2009-03-26 @ 12:09:37
Postat av: Fredrik

Nej, de kan ja inte säga att dom gjorde, för då skulle ja ljuga.. Men dom smakade bra!

2009-03-26 @ 17:15:21
URL: http://mskii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0