Underbar helg!

För ca 2 veckorsedan fick jag en väldigt konstig idé. Tänkte att det skulle vara trevligt att tälta mitt ute i skogen där vi aldrig varit förut.

I fredags blev detta verklighet.. Jag, John, Linusson & Emma åkte mot bäsjön, det ligger mellan Tranås och Ödeshög, straxt innan "trehörnakorset". Vi hade ingen idé om hur det såg ut, bara att det låg intill en sjö som vi aldrig hade hört talas om. Men runt kl.18 i fredags så gick dom fullastade bilarna. Efter diverse felkörningar(john skyller på emma, och emma på karta.) så kommer vi fram till en underbar liten glänta i slutet av en "väg". Jag och Linusson går nästan omedelbart för att leta efter en bra fiskeplats. Vi hittar en liten udde som man nästan kan stå 2st på och fiska.

När vi kommer tillbaka så har Emma & John påbörjat tältuppsättningen. Vi är inte sena med att hjälpa till. Kvällen består av fiske, diverse bollspel och grillning. Vi satt uppe till kanske 5, men sov lite till och från mellan 2 och 5. Sen in i tältet och sova. Vaknar av värmeslag!! t-shirt, långärmad tröja, myggjacka, fleecejacka och vinterjacka tryckte jag på mig innan jag kröp ner i sovsäcken. Så vid 10 tiden var de ganska varmt i tältet.

Morgonen var trevlig, tillagade en chiliconcarne och lite kaffe till det, allt gjort på stormkök. Sen fram till ca kl 17 var de inte lika kul, men ändå rätt kul. För jag och john är lika roliga som AIDS och en skål full med bajs ;)

Runt 17 så tog jag, john och emma en härlig glass på kiosken. Efter detta tog jag mig en fisketur med gustav, dåligt med fisk, men bra med gegga.

Söndagen spenderades på Visjön i en båt. Sedan bar det hemmåt.

Detta var en kort sammanfattning av helgen! Måste göras om någon gång!

Kommentarer
Postat av: Linusson

=) Nästa gång tar jag med max 6 öl

2009-05-05 @ 00:13:38
Postat av: Linusson

Glömde säga att det är min nya gräns som jag satt för mig själv. Beror lite på när man börjar dricka också. Men om man utgår ifrån ca 18.

2009-05-05 @ 00:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0